tisdag 28 april 2009

oj galen helg.

Började i fredags. Jag och Dennis åkte in mot sthlm stadion. Jag fick äran att sitta med Ludde och grönberg medans dem andra grabbarna stog i klacken.

efter 30 sekunder så ledde Bp med 1-0. Här kommer en liten samman fattning om vad grönberg tyckte om våran målvakt
-man kan skjuta från vallhallavägen och den går i mål
-man kan skjuta från söder den går i mål
-MAN KAN FAN SKJUTA FRÅN SOLNA OCH BOLL JÄVELN GÅR I MÅL

sen satt han tyst ett tag. han sa lite ord då o då. tex.dembo din sopa.

Matchen slutade som sagt 0-2. Efter matchen mötte jag och ludde upp Dennis,Norman och martin. Vi gick till vapiano för en matbit samt lite bira att dränka sorgen med. Gnagar john och Nikki dök upp oxå.

Efter maten så forsatte vi kvällen en stund till. vi gick vidare och tog en öl innan vi åkte hem.

Lördag.
Började med att jag gick hem till martin halv 11. han va lite nyvaken så jag lät han sova en stund till. Vid halv 12 kom han upp. vi käkade lite.
Havl 1 öppnade vi första ölen. kl närmade sig 13. vi gick hem till DFD. där satt redan alla grabbar och drack bira. Bozze hade blandat några liter shots som han bjöd på.

vid 14 åkte vi mot DFDs överraskning. så 10 grabbar steg in i ett hus. där inne fanns det en massa ungar som lekte i ett boll hav. vi tänkte. Va fan är detta?
Men själva grejen va att vi skulle spela lasergame. Så vi delade upp oss i två otippade lag. Bromma Maffia mot dräggen.

Efter första spelet som varade i 20 min så ledde dem andra gabbarna stort. En av grabbarna i mitt lag hade lyckas att få -450 poäng.

20 min senare så ledde dem andra med mycket mycket mer. Men det var kul endå.
Efter leken så åkte dem flesta hem till sig för ombyte o dusch.
Återsamling kl 18 hos DFD med lite mer bira och shots. grillen tändes,snacket vart drygare, Dennis vart mobbad. mer o mer. Etteby kom förbi. ena flaska shots tog slut en efter en. ölen flöt på. vinet kom fram och även skumpan.

Det började bli kallt. vi gick in hos DFD. där fanns det mer shots,öl och vin
Snart kom allsången fram.

Hinner tyvärr inte skriva mer nu, men av 11st så kom 4 st ut på krogen. Jag somnade i foster ställning kl 23.

2 kommentarer:

KJ sa...

Detta låter helt enkelt som en helhelg!Lite synd att ja missade den. Men men..d går flera tåg ;)

DFD sa...

En mycket bra beskrivning måste jag säga! HATA ajk!